Speciální pedagog, arteterapeut. Studia: 1980–1984 PF UK Praha, speciální pedagogika, 1993–1998 PF JU České Budějovice, arteterapie. 2002 rigorózní zkouška v oboru léčebné pedagogiky na PF UK v Bratislavě, téma práce – výtvarný projev zrakově postižených.
Zaměstnán: (1985 – dosud) Konzervatoř a střední škola J. Deyla, Maltézské náměstí 14, Praha 1; (1995 – dosud) PF JU v Českých Budějovicích, ateliér arteterapie – lektor. V letech 1991–2014 kurátor pro edukaci v NG Praha, lektorské oddělení Sbírky orientálního umění, v letech 1998–2001 spolupráce s Klinikou dětského a dorostového lékařství, I. lékařská fakulta Univerzity Karlovy, Ke Karlovu, Praha 2, arteteraputická intervence u pacientek s dg. poruchy příjmu potravy.
Hlína a výrobky z ní provázejí člověka již od prehistorie. V hloubi věků lze najít důkazy pro její využití nejen k výrobě předmětů denní potřeby, ale i objektů se symbolickým významem. Tyto předměty měly podobu zvířat, ale v různé míře stylizace představovaly zvířecí motivy, lidskou postavu i lidský obličej. Hlína jako výtvarný prostředek již v dávné minulosti hrála roli prostředníka mezi hmotným světem a světem duševně-duchovní zkušenosti člověka a vzhledem k jejím vlastnostem se stávala rovněž nástrojem terapeutickým.
Pro současné terapeuty je sochařská a keramická hlína materiálem důvěrně známým, je využívána ke zprostředkování hmatového prožitku a zkušenosti s trojrozměrným objektem, umožňuje reflexi konstruktivního i dekonstruktivního typu, včetně možné integrace regresivních procesů.
Workshop je zaměřen na techniku hmatového modelování, jedná se o práci se sochařskou hlínou, kdy je akcentován taktilní i haptický prožitek. Námětem bude modelování imaginárního obličeje, výsledná podoba se může pohybovat od různých podob realistického provedení až k podobám stylizované masky. Předchozí míra poučenosti pro práci se sochařskou hlínou není rozhodující a lze modelovat i bez zrakové kontroly. Účastnící workshopu tedy budou potřebovat šátek na zakrytí očí. Výsledný artefakt bude ve spolupráci s arteterapeutem následně reflektován.